Old Stones
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Hard&Heavy
 
PříjemNOVINKYLatest imagesRegistracePřihlášení

 

 BARCLAY JAMES HARVEST

Goto down 
2 posters
AutorZpráva
oldrock
Admin
Admin
oldrock


Poèet pøíspìvkù : 1250

BARCLAY JAMES HARVEST Empty
PříspěvekPředmět: BARCLAY JAMES HARVEST   BARCLAY JAMES HARVEST I_icon_minitime25th January 2014, 19:09

BARCLAY JAMES HARVEST


"Wir sind Berliner!"

Příběh Barclay James Harvest se začal odvíjet na severozápadě Anglie v roce 1964, kdy John Lees a Stuart 'Woolly' Wolstenholme, spolužáci z oldhamské umělecké školy, založili kapelu s názvem The Sorcerers. Z ní později vzešli The Keepers, kteří se v roce 1966 sloučili s dalším regionálním uskupením Heart And Soul And The Wickeds, v němž působili Les Holroyd a Mel Pritchard. Spojený band The Blues Keepers zpočátku působil v šestičlenném obsazení, postupem doby z něj vykrystalizovala stabilní formace Lees (kytara), Wolstenholme (klávesy), Holroyd (baskytara) a Pritchard (bicí).
Kvartet se v létě 1967 plně zprofesionalizoval a pod novým názvem Barclay James Harvest, složeným z náhodně vybraných slov, absolvoval v Middleton Baths v Manchesteru první veřejné vystoupení. Místní podnikatel a první manažer kapely John Crowther jim zařídil pobyt na farmě z 18. století Preston House, kde vytrvale zkoušeli a připravovali vlastní materiál, jak dokládá krátký dokument pro Granada TV.
Koncem dubna 1968 se představili v pořadu Johna Peela, jediného rozhlasového dýdžeje, který se časem provysílá až k Řádu britského impéria, a u Parlophone vychází jejich premiérový singl Early Morning/Mr. Sunshine. Následně uzavírají smlouvu s novým sublabelem EMI, legendární značkou Harvest, kde se v červnu 1969 uvedou singlem Brother Thrush/Poor Wages.
První zahraniční koncert odehrají v německém Kölnu 3. dubna 1970 v rámci Progressive Pop Festivalu, kterého se v tamní Sporthalle zúčastnili Deep Purple, Nice, Procol Harum, Kinks aj. A začátkem června se na trhu objeví albový debut s účastí The Barclay James Harvest Symphony Orchestra pod vedením Roberta Godfreye (později nahrazen Martynem Fordem), ochrannou známkou jejich soundu se ale v sedmdesátých letech stane mellotron. Eponymní album, jehož produkci měl ve studiích Abbey Road na starosti slovutný Norman Smith (Beatles, Pink Floyd), sice sklidilo pozitivní recenze, pramálo se však promítly do jeho prodeje.

Rok 1971 přinesl hned dvě kvalitní studiovky Once Again a Barclay James Harvest And Other Short Stories s řadou oblíbených songů, které v následujících letech pevně zakotví v koncertním playlistu (She Said, Mocking Bird, Medicine Man, After The Day aj.). Velkolepá živá vystoupení sice dokázala nadchnout publikum, větší úspěch ale skupině nepřinesla. To se podařilo až kompilaci Early Morning Onwards ze září 1972, která se prodávala za pouhých 99 pencí. Černý obal s texty na zadní straně byl pro obtížnou čitelnost titulu po několika měsících nahrazen bílým, se zřetelným nápisem. O pár dní později přichází kapela pod pseudonymem Bombadil se singlem Breathless/When the City Sleeps. Leesova (zde jako Terry Bull) instrumentálka i Wolstenholmeova (Lester Forest) B-strana se po třiceti letech dostanou mezi bonusy reedičního vydání čtvrtého alba, které pod titulem Baby James Harvest vyšlo v listopadu 1972. Navazující britské miniturné s Camel orámovaly dvě nevšední akce.
První z nich podnikli na podzim v rozporu s rezolucí OSN o bojkotu režimu apartheidu, když v rámci South African Tour odehráli devatenáct koncertů po celé Jihoafrické republice, druhou byl týdenní zájezd do Jugoslávie v březnu 1973, s úvodním vystoupením ve slovinské Lublani, kde je doprovázeli Slade, tč. na vrcholu popularity.
Proti plánu se však další pokračování evropského turné odehrávalo bez účasti 36-členného orchestru, na jehož nákladech se nahrávací společnost odmítla finančně podílet. Jeho provoz skupinu téměř zruinoval a napjaté vztahy s EMI nakonec vyústili v její rozchod s labelem Harvest.
Nastalou krizi, hrozící koncem kapely, odvrátilo uzavření smlouvy s britskou divizí Polydoru, kde koncem května 1974 vychází singl Poor Boy Blues/Crazy City jako předzvěst nového alba. Pátá studiovka Everyone Is Everybody Else je mnohými vnímána jako umělecký vrchol Barclay James Harvest. Skupině vynesla další pozvání od Johna Peela do vysílání BBC Radio 1, často ji však hrálo i kultovní pirátské Radio Caroline, mezi jehož posluchači se těšila ohromné popularitě.
Prvním titulem v britském albovém žebříčku se však stalo až dvojalbum Live (#40), zachycující koncerty v Londýně a Liverpoolu. Do prodeje se dostalo v listopadu za zvýhodněnou cenu 2,94 L a představovalo pomyslnou tečku za první etapou historie kapely.

Na předchozí úspěch se skupině podařilo navázat jak příštím albem Time Honoured Ghosts z října 1975 (#32), nahraném v San Francisku s producentem Elliotem Mazerem (Neil Young, Janis Joplin), tak další deskou Octoberon (#19), která vyšla o rok později a stala se nejlépe umístěnou studiovkou souboru v UK Albums Chart.
Jeho členové se podíleli i na koncepčním díle Mandalaband, ódě na tibetské hnutí odporu proti čínské okupaci. Projekt hudebníka a producenta Davida Rohla vyšel po mnoha peripetiích 24. října 1975 na značce Chrysalis.
Povzbuzeni vzrůstající oblibou se Barclay James Harvest na jaře 1976 premiérově představili i v Severní Americe, kde se však jejich vystoupení s valným ohlasem nesetkala. Snad alespoň napomohla k proniknutí posledního alba do hitparády Billboard 200 (#174), což se nepodařilo žádnému z předchozích počinů kapely, a neopakovalo ani později.
V březnu 1977 se na EP Live ke skladbě 'Rock 'N' Roll Star' dostane i bezmála 12-minutová verze Medicine Mana, která je rozdělena na dvě části. Vcelku si tuto strhující jízdu bude možno vychutnat až o dvacet let později na kompilaci raritních nahrávek.
Zvýšený zájem o kapelu dovedl EMI k opožděnému vydání Leesova sólového projektu A Major Fancy, připraveného již na přelomu let 1972/73, odloženého na neurčito po odchodu kapely od Harvest. Na jeho vzniku spolupracovali např. Skip Allen a Wally Waller z The Pretty Things, Rod Argent nebo Kev Godley s Ericem Stewartem z 10cc a možno na něm slyšet původní verzi majestátní Child Of The Universe, která se mezitím v upravené podobě objevila na albu domovské kapely.
Na nezdar americké mise dala zapomenout osmá studiovka Gone To Earth ze září 1977, která skupině definitivně otevřela nový trh v Německu, kde se zabydlela v Hit Bilanz - Deutsche Chart Singles/Albums (#10).
V červnu 1978 vychází 2LP Live Tapes, původně plánované pouze jako jediné album, zachycující průběh amerického turné. Změna se dotkla i připraveného pojmenování Caught Live pro nežádoucí podobnost s deskou The Moody Blues, která vyšla o rok dříve pod názvem Caught Live + 5.
Koncem září spatřilo svět další studiové album s lakonickým názvem XII, který přesněji vyjadřoval počet let vzájemné spolupráce, než aby určoval pořadí desky v oficiální diskografii souboru. Závěr následného turné po Británii a kontinentální Evropě měl kapelu poprvé zavést i na Apeninský poloostrov. Z tamních štací ale nakonec sešlo, nahradily je přidané termíny v Německu, nové baště Barclay James Harvest.

Do další historie skupiny se významným způsobem zapsal rok 1979. Se začátkem příprav nového alba oznámil rozčarovaný Stuart 'Woolly' Wolstenholme, že pro nespokojenost s hudebním směřováním kapely odchází na sólovou dráhu!
Poslední vystoupení kompletní sestavy, které se odehrálo 1. července v Mnichově při British Rock Meeting '79 (s Talking Heads, Dr. Feelgood, Whitesnake, Sniff 'n' The Tears a Dire Straits), si nenechalo ujít 28.000 fanoušků.
Zbylé trio se rozhodlo pokračovat bez stálé náhrady a v případě potřeby si vypomoci studiovými hudebníky. Album Eyes Of The Universe vyšlo v listopadu 1979 a vedle Německa, kde rychle dosáhlo platiny s více než půl milionem prodaných nosičů, uspělo zejména ve Švýcarsku a nově také v Norsku. Woollyho role se ujal irský klávesista Kevin McAlea (Bees Make Honey, Kate Bush), který se stal pravidelným hostem v sestavě. Po European Tour 1980 s proslulým berlínským vrcholem nechyběl ani při šňůrách v letech 1981-95 a hostoval na třech dalších albech.

Wolstenholme využil dostatečných zásob vlastních skladeb a během čtyř měsíců natočil hodnotný sólový debut Mastoso, který vyšel v říjnu 1980. Vydatně mu vypomohli Kim Turner (bicí, mellotron) a Steve Broomhead (kytary, mandolína), s nimiž spolupracoval již o dva roky dříve při realizaci druhé části projektu Mandalaband nazvané Eye of Wendor.
Pro dvě desítky koncertů napříč Anglií na jaře 1981, při nichž Woolly Wolstenholme's Mastoso působili jako předkapela anglické zpěvačky Judy Tzuke, doplnil sestavu baskytarista Terry Grady. A ve stejném složení absolvovali začátkem následujícího roku i evropské turné (mj. Záhřeb a Budapešť), kdy předskakovali kanadským pomprockerům Saga.
Dokončení rozpracovaného druhého alba Black Box však bylo odloženo na neurčito, když se jednoho dne Wolstenholme rozhodl opustit hudební byznys a začal pracovat na vlastní ekologické farmě, nejprve v Lancashire a později v západním Walesu.

Bývalí společníci prožili první měsíce roku 1980 na rozsáhlém turné po Evropě, které vyvrcholilo 30. srpna vystoupením na schodech Reichstagu v západní části rozděleného Berlína.
Leesovou písní In Memory Of The Martyrs, která si tu odbyla koncertní premiéru, uctili památku těch, kteří přišli o život při pokusu překročit berlínskou zeď, a song Life Is For Living, který Les Holroyd napsal speciálně pro tuto show, se stal hitem v řadě evropských zemí. Podle oficiálních odhadů si na plochu před historickou budovou našlo cestu 175.000 lidí, s ohledem na volný vstup se však přesný údaj získat nepodařilo.
V průběhu triumfálního koncertu se vyskytlo několik technických problémů, jeho záznam se tak nevyhnul dodatečným úpravám ve studiu, což byl jeden z důvodů, proč se LP objevilo na trhu až v červenci 1982.
Mezitím dokončili práce na dalším studiovém albu Turn Of The Tide, které vyšlo v květnu 1981. Přineslo studiové verze obou zmíněných skladeb i novou tvář v týmu Colina Brownea (kytary, baskytara, klávesy a vokály), který s kapelou během uplynulé šňůry hrál.

Téměř šest měsíců roku 1982 zabraly dvě části European Tour, jehož první etapa se odehrávala převážně v Německu, kde se také nejlépe vedlo se zpožděním vydanému záznamu památného koncertu. Pod titulem Berlin: A Concert For The People se tam vyhoupl na čelo albového žebříčku a zájem o skupinu oživil dokonce i v Británii (#15). Většinu času během druhé poloviny nejnáročnějšího turné své historie však Barclay James Harvest strávili v zemi galského kohouta, kde si k nim našly cestu zástupy nových fanoušků.
Následující rok byl ale ve znamení koncertního půstu, přednost dostala příprava čerstvého materiálu. Již v lednu začali ve frankfurtském Far Studios 'pátého člena' Boney M Franka Fariana s nahráváním dalšího alba. Pod názvem Ring Of Changes vychází v květnu 1983 a jako host se na něm poprvé představí Tobias 'Bias' Boshell, spoluzakladatel folkrockové legendy Trees. Premiéru ve spolupráci s kapelou si odbyde také producent Pip Williams (Status Quo, The Moody Blues) a New World Philharmonic Orchestra, řízený Davidem Katzem.
V rychlém sledu je připravena další studiovka Victims Of Circumstance, kterou kapela natáčela od podzimu v Holandsku. Titulní píseň alba z dubna 1984 sice ve Francii dosáhla vrcholu singlové hitparády a zejména Leesova Rebel Woman si jistě pozornost zaslouží, mnoho dávných příznivců Barclay James Harvest ale Williamsův styl nepřijalo.
Finále tradičního turné po Evropě se odehrálo 13. října na světoznámém fotbalovém stadionu Wembley v Londýně a bylo pro příští bezmála dva roky poslední aktivitou souboru.

K odmlce významně přispěla událost z léta 1985, kdy Robert John Godfrey podal proti skupině a nahrávací společnosti dvě žaloby za údajné porušení smlouvy, na základě které měl obdržet stejný podíl z výdělku jako ostatní členové kapely. Požadoval náhradu škody a vyplacení tantiém za spoluautorství deseti skladeb z prvních dvou alb.

Přestávku přerušilo až krátké vystoupení v portugalském Lisabonu 19. srpna 1986, při němž v rámci International Year of Peace Festival odehráli čtyři čísla, He Said Love, Ring Of Changes, Child Of The Universe a Life Is For Living.
Na podzim se sešli ve Friarmere Studios, nově vybudovaném nahrávacím studiu Johna Leese v Delphu, kde začali připravovat projekt s pracovním názvem Elements. A k velké radosti věrných fanoušků se 7. listopadu na pultech objevil nový singl He Said Love/On The Wings Of Love.
Album nakonec vyšlo v lednu 1987 pod titulem Face To Face a k tradičnímu soundu Barclay James Harvest nemělo daleko. Vedle již zavedených jmen doplnila sestavu trojice zkušených muzikantů, Paul Wix Wickens (klávesy), Frank Ricotti (perkuse), Dick Morrissey (saxofon) a několik doprovodných pěvců pro Leesův protestsong African, který je obžalobou systému apartheidu v Jižní Africe. Při vzpomínce na tamní turné skupiny však angažovanost v tomto směru vyznívá rozporuplně, to Holroydův Kiev je vkusným holdem obětem černobylské katastrofy z dubna 1986.

Na jaře 1987 se Barclay James Harvest vydali na další turné po Británii a Evropě, během něhož se v Norimberku, Dortmundtu a Frankfurtu zúčastnili putovních open-air festivalů Out in the Green ve společnosti Kansas, Bad Company, Blue Öyster Cult aj.
Zlatým hřebem čtyřměsíční šňůry se však jednoznačně stala pozvánka od soudruhů z NDR k vystoupení ve Východním Berlíně v rámci oslav 750. výročí založení města! Místem jeho konání měl být malý ostrov na Sprévě, ale protože se již po dvou týdnech sešlo přes 50.000 žádostí o vstupenky (4,05 DDM/ks), rozhodly východoněmecké úřady o přeložení akce do Treptower Parku. V den D - 14. července 1987 - byl ale režim prodeje již tak nahodilý, že se tisíce lidí dostaly na koncert zadarmo, takže nebylo možné poskytnout přesný údaj o jejich počtu. Odhady se pohybovaly od 130.000 až do 170.000.
Záznam této ojedinělé show vyšel v dubnu 1988 pod příznačným názvem Glasnost a byl k mání i na VHS.
Tehdy si již Barclay James Harvest vybírali další time-out a ke společné práci se vrátili až v březnu 1989. Revolution Studios na předměstí Stockportu jim poskytlo ideální prostředí na přípravu vstupního materiálu do devadesátých let. Výsledkem půlročního snažení bylo album Welcome To The Show, vydané 5. března 1990, které obsahovalo snad všechny atributy jejich klasických alb. S nahrávkami tentokrát vypomohli Ritchie Close (piano), Steve Pigott (klávesy) a Andy Hamilton (saxofon), obal byl dílem Storma Thorgersona.
Album sklidilo úspěch zejména v Německu (#10) a ve Švýcarsku (#7), s Holroydovou prorockou Halfway To Freedom, která se stala znělkou pořadu Guten Abend Deutschland, třeba zmínit i tři vzpomínkové songy, John Lennon's Guitar, Psychedelic Child a African Nights.
Návrat skupiny na koncertní pódia se uskutečnil 14. září 1990 v Manchesteru. Uprostřed šestitýdenního turné však bylo z důvodu nedostatku prodaných vstupenek zrušeno představení v Bordeaux a ani závěrečný týden v Německu náladu nespravil.
Pro další rok se tak Barclay James Harvest vzdali veškerých aktivit a znovu o sobě dali vědět až v únoru 1992 při startu 25th Anniversary Tour, které zahrnovalo přes čtyři desítky tradičních zastávek. Jak se ukáže později, domácí koncert v oldhamské Queen Elizabeth Hall z 8. března byl posledním společným britským vystoupením trojice Holroyd, Lees, Pritchard.

Polydor výročí připomněl koncem června vydáním The Best Of Barclay James Harvest, mapujícím období 1974-90, a kapela v prosinci začala s přípravou nového alba v osvědčeném prostředí Friarmere Studios. Klávesové party obstaral starý známý Kevin McAlea, po desetileté přestávce se ke spolupráci vrátil producent Martin Lawrence, obal byl dílem dalšího Mistra svého oboru Rodneyho Matthewse (Eloy, Magnum, Nazareth) a v dubnu 1993 byl počin Caught In The Light na světě.
Tím však výčet příznivých zpráv končí. Album charakteristické velmi osobními texty (Back To Earth, Ballad Of Denshaw Mill, Cold War) doplatilo na pokles zájmu o Barclay James Harvest ze strany nahrávací společnosti a zanedbaná propagace se promítla v jeho slabé prodejnosti. A když bylo po několika červnových koncertech v Německu pro nezájem zrušeno plánované podzimní turné v západní Evropě, zůstalo záhadou, proč nezvolili cestu bezpočtu jiných souborů, které využili přízně fanoušků v zemích bývalého sovětského bloku, kde vyprodávali jeden koncert za druhým.

A pšenka jim nekvetla ani v roce 1994. Jediným světlým bodem nevydařeného roku se tak v jeho polovině stalo vydání Wolstenholmeova materiálu, připraveného začátkem osmdesátých let pro druhé sólové album. Doplněn skladbami z debutu Mastoso vyšel pod označením Songs From The Black Box.
K pozvolnému oživení činnosti Barclay James Harvest vedlo až uzavření staré kauzy Godfrey, která nakonec po četných odkladech dospěla v únoru 1995 k Nejvyššímu soudu v Londýně a s prvním jarním dnem i k vynesení 52-stránkového rozsudku. V jeho závěru ctihodný soudce Blackburn obě žaloby zamítl, přestože byla Godfreymu přiznána různá míra spoluautorství u šesti písní - When The World Was Woken, Dark Now My Sky, významný podíl na Galadriel a Mocking Bird a jen okrajový příspěvek v The Sun Will Never Shine a Song For Dying.

V dubnu 1996 podepsali přestup k německé divizi Polydoru a začali nahrávat nové album. U kláves se vystřídali Kevin McAlea, do studia se návrativší Colin Browne, jinak pravidelný host při všech zájezdech skupiny v období 1980-97, a Jeff Leach (Paul Young, Van Morrison), který nebude chybět ani na příštím turné.
Čekání na sedmnáctou studiovku vyplnila v létě 1996 kompilace Endless Dream s raritními nahrávkami, novinka River Of Dreams vychází v kontinentální Evropě až v květnu 1997. Kvalitu alba naznačí již úvodní song s výmluvným názvem Back In The Gam nebo titulní píseň, která vznikla v reakci na zatažení souboru do soudního řízení.
Ve dnech 4. a 5. července se v Dortmundu a Halle kapela po deseti letech vrátí na putovní festival Out in the Green (Art Garfunkel, ELP) a dva měsíce poté odstartuje koncertem v Rottweilu, nejstarším městě jihozápadního Německa, krátkou šňůru, jejíž závěrečný díl v bernském Theater im National z 27. září 1997 bude posledním společným vystoupením tria Holroyd, Lees, Pritchard pod značkou Barclay James Harvest.
Skupina se totiž do hry vrátila jen nakrátko. Manažer David Walker sice v červenci 1998 oficiálně oznámil roční pauzu, ve skutečnosti se však jednalo o definitivní konec kapely v podobě, jakou dostala v roce 1979.

Na vzniklou situaci byl nejlépe připraven John Lees, který už od jara chystal sólové album. K překvapení všech se mezi jeho novými spoluhráči Craigem Fletcherem (baskytara) a Kevinem Whiteheadem (bicí) objevil i bývalý parťák Wolstenholme!
Natočili šest nových skladeb, přidali předělávky klasických čísel bývalé kapely a pod hlavičkou Barclay James Harvest Through The Eyes Of John Lees vydali v únoru 1999 album Nexus, na jehož obalu nescházelo ani proslulé logo v podobě motýla.
Posilou pro německo-švýcarské turné, jehož průběh v březnu 2000 připomněl živák Revival: Live 1999, se stal Jeff Leach.
K dalším vystoupením se soubor sešel koncem roku a v rámci Revival Tour se vedle Německa představil v Rakousku, na jaře 2001 v Řecku a 27. března odehrál v bristolském klubu Anson Rooms první ze tří koncertů v Anglii, kde Barclay James Harvest nevystupovali od roku 1992.

Mel Pritchard Leesovu nabídku odmítl a rozhodl se pokračovat s Holroydem, jemuž se časem podařilo sestavit stabilní tým v čele s klávesistou Colinem Brownem, spolupracujícím s kapelou od začátku osmdesátých let. S dvojicí Steve Butler (perkuse, klávesy) a Michael Byron-Hehir (kytara) dodnes tvoří pevné jádro souboru, který vystupuje pod označením Barclay James Harvest featuring Les Holroyd. Až do poloviny roku 2009 k nim neodmyslitelně patřil i kytarista Ian Wilson.
Od dubna do listopadu 2001 natáčeli s producentem Andym MacPhersonem v Holroydově domácím studiu nový materiál, s nímž vypomohli i Roy Martin (bicí), John 'Rabbit' Bundrick a Steve Piggott (klávesy). Album z února 2002 dostalo název Revolution Days.
Uprostřed léta si ve východofrancouzském Colmaru odbyli koncertní premiéru v roli předkapely Uriah Heep a v říjnu se do Francie vrátili k šesti koncertům evropského turné, jehož hlavní část se tradičně odehrávala v Německu. Záznam vystoupení v bonnské Stadthalle je zachycen na albu Live In Bonn: 30th October 2002, které se na trh dostalo o rok později.

Konkurenční Leesův band přerušil přípravu druhé studiovky s pracovním názvem North, její dokončení odložil na neurčito a na příští čtyři roky se odmlčel.
Neplánované přestávky využil Wolstenholme k oživení vlastního projektu Mastoso. Ve spolupráci s jeho původním kytaristou Stevem Broomheadem a uvolněnými Fletcherem a Whiteheadem nahráli během třinácti dnů v listopadu 2003 v lincolnshireském The Chapel Studios album One Drop In A Dry World.

Holroydova sestava o sobě dala vědět prosincovým mini-turné po Francii s vloženým vystoupením ve švýcarské Ženevě. Koncem ledna 2004 se do země helvétského kříže vrátila k pěti představením při vyhlášené krasobruslařské show Art on Ice, která se konala v Curychu, a spřádala další plány.
Mel Pritchard však pouze dva dny po návratu ze Švýcarska prodělal srdeční infarkt a v noci z 27. na 28. ledna 2004 zemřel ve věku 56 let.
Jeho památce bylo věnováno kompilační CD Evolution Years: The Best of Barclay James Harvest featuring the songs of Les Holroyd se dvěma novými verzemi známých skladeb, německy nazpívanou Life Is For Living a unplugged provedením songu Berlin.

Třetí album Wolstenholmeova uskupení vyšlo v květnu 2004, bídný zájem o vstupenky v předprodejích však zrušil plánované akce v Norwichi, Nottinghamu, Bristolu i Manchesteru, až nakonec zůstalo u jediného koncertu v Londýně s bicmanem Kimem Turnerem z původní sestavy Mastoso a zdatnou posilou v Jeffu Leachovi. Z vystoupení byl pořízen záznam, který vyšel v autentické podobě pod názvem Fiddling Meanly v únoru 2005. Turner se podílel také na vzniku nové studiovky Grim, která byla k mání na podzim.

Po roční odmlce se zaktivoval i Holroydův soubor. Na Pritchardovo místo byl přijat Chris Jago, s nímž absolvovali koncertně nabitý rok 2005. Jeho začátek strávili na německém turné, v březnu se vrátili do Anglie, kde předskakovali projektu Asia featuring John Payne, v létě vystupovali na několika festivalech (nejatraktivnější jména nabízel ten ve Wuppertalu, s účastí Manfred Mann's Earth Band, Nazareth, Savoy Brown a Man) a koncem září odstartovali v Belgii úspěšné turné po západní Evropě, kam se na jaře 2006 vrátili při Classic Meets Rock/Symphonic Barclay Tour s 25-členným tělesem Prague Philharmonic Orchestra. Z řady vyprodaných štací bylo zaznamenáno vystoupení ve francouzském Amnéville 6. dubna.

V listopadu 2006 konečně došlo naplnění i dvacet měsíců staré Leesovo prohlášení o jeho návratu na hudební pole. Pod novým názvem John Lees' Barclay James Harvest se skrývala známá sestava Lees, Wolstenholme, Fletcher, Whitehead s jediným nováčkem Mikem Bramwellem (klávesy), která podnikla krátké turné po Británii. Jeho poslední zastávkou byla Civic Hall ve Wolverhamptonu, kde zazářili v rámci Barclay James Harvest Convention. Záznam vydařené londýnské show vyjde přesně o rok později, kdy si John Lees vybíral další oddechový čas.
Realizace se tak mohla dočkat nová studiovka Woolly Wolstenholme's Mastoso Caterwauling, natočená v nezměněném složení s hostujícím Geoffreyem Richardsonem (viola).

Tempo aktivního Holroydova týmu nevydržel Roy Martin a po jarních koncertech v Anglii se během letních festivalů nechal vystřídat liverpoolským bubeníkem Paulem Walshamem, s nímž zakončili rok 2007 na západoevropském turné. Od května do srpna následujícího roku se pohybovali ve své nejoblíbenější destinaci, kterou dlouhodobě představovalo Německo se Švýcarskem, v prosinci k nim přidali i výlet do rakouského Insbrucku.

John Lees & spol. se znovu přihlásili až v roce 2009. Hitem jejich reunionu měla být vystoupení v USA a Kanadě, vůbec první v zámoří od jara 1976! Nakonec ale v programu zbyl jediný koncert 3. května v Keswick Theater ve Philadelphii.
Po účasti na dvou velkých akcích v srpnu (Cambridge Rock Festival a Homburg Festival) vše směřovalo k dalšímu vrcholu sezóny, říjnovému představení před Braniborskou bránou v centru Berlína, místa dvou památných vystoupení Barclay James Harvest. Po odehrání pětice songů však jeho průběh narušil přívalový déšť, který dokonce znemožnil pokračování akce!
Navazující podzimní turné po Británii a západní Evropě, jehož finále se odehrálo 24. listopadu 2009 v klubu Spirit of 66 ve valonském městě Verviers, zůstává prozatím poslední aktivitou John Lees' BJH.

Woolly Wolstenholme připravil k vydání reprezentativní 2CD kompilaci Mastoso Uneasy Listening, nechyběl ani při vzniku třetího dílu projektu Davida Rohla Mandalaband, který pod titulem BC - Ancestors vyšel v říjnu 2009, a podílí se i na volném pokračování s pracovním názvem AD - Sangreal.

Holroydův soubor zakončil rok 2009 několika úspěšnými večery s orchestrem, kterými dovršil hranici 350 odehraných koncertů, a 10. března 2010 v Münsteru zahájil další turné…

PS: Oba frontmani v řadě rozhovorů uvedli, že míra jejich hudebního (!) i osobního nesouladu vylučuje jakoukoli formu budoucí spolupráce.


zdroj : [You must be registered and logged in to see this link.]
Návrat nahoru Goto down
oldrock
Admin
Admin
oldrock


Poèet pøíspìvkù : 1250

BARCLAY JAMES HARVEST Empty
PříspěvekPředmět: BARCLAY JAMES HARVEST - Everyone Is Everybody Else   BARCLAY JAMES HARVEST I_icon_minitime25th January 2014, 19:13

BARCLAY JAMES HARVEST - Everyone Is Everybody Else /1974/ /reedice 1987/

[You must be registered and logged in to see this image.]

FLAC(image) + cue + log + cover + 240 MB (7.zip)
Language : English
Genre :  Art Rock, Progressive Rock
Label : Polydor Records
Country : /England / /Saddleworth, Oldham, Lancashire/
Source : CD -

line up :

Les Holroyd - bass, acoustic guitar, rhythm guitar, vocals
John Lees - lead guitar, acoustic guitar, vocals
Mel Pritchard - drums, percussion, vocals
Stuart 'Wooly' Wolstenholme - keyboards, mellotron, vocals


tracklist :

01. -  Child of the Universe - 05:06
02. -  Negative Earth - 05:32
03. -  Paper Wings - 04:19
04. -  The Great 1974 Mining Disaster - 04:39
05. -  Crazy City - 04:09
06. -  See Me See You - 04:37
07. -  Poor Boy Blues - 03:05
08. -  Mill Boys - 02:47
09. -  For No One - 05:08

total time : 39:26


[You must be registered and logged in to see this image.]



DR:

EAC:

DOWNLOAD:





Návrat nahoru Goto down
oldrock
Admin
Admin
oldrock


Poèet pøíspìvkù : 1250

BARCLAY JAMES HARVEST Empty
PříspěvekPředmět: BARCLAY JAMES HARVEST - Time Honoured Ghosts    BARCLAY JAMES HARVEST I_icon_minitime25th January 2014, 20:20

BARCLAY JAMES HARVEST - Time Honoured Ghosts /1975/

[You must be registered and logged in to see this image.]

FLAC(image) + cue + log + cover + 246 MB (7.zip)
Language : English
Genre :  Art Rock, Progressive Rock
Label : Polydor Records
Country : /England / /Saddleworth, Oldham, Lancashire/
Source : CD - 831543-2

line up :

Les Holroyd - vocals, bass, acoustic guitar
John Lees - vocals, electric and acoustic guitar
Woolly Wolstenholme - keyboards, mellotron, vocals
Mel Pritchard - drums, percussion


tracklist :

01. -  In My Life - 04:40
02. -  Sweet Jesus - 03:30
03. -  Titles - 03:47
04. -  Jonathan - 04:48
05. -  Beyond the Grave - 04:08
06. -  Song for You - 05:21
07. -  Hymn for the Children - 03:40
08. -  Moongirl - 04:51
09. -  One Night - 05:19

total time : 40:06


DR:

EAC:

DOWNLOAD:




Návrat nahoru Goto down
oldrock
Admin
Admin
oldrock


Poèet pøíspìvkù : 1250

BARCLAY JAMES HARVEST Empty
PříspěvekPředmět: BARCLAY JAMES HARVEST - Octoberon   BARCLAY JAMES HARVEST I_icon_minitime25th January 2014, 21:09

BARCLAY JAMES HARVEST - Octoberon /1976/

[You must be registered and logged in to see this image.]

FLAC(image) + cue + log + cover + 256 MB (7.zip)
Language : English
Genre : Art Rock,Progressive Rock
Label : Polydor
Country : United Kingdom /Oldham, Lancashire/
Source : CD - 065 399-2


line up :

Les Holroyd - vocals, bass, acoustic guitar
John Lees - vocals, guitars
Mel Pritchard - drums, percussion
Woolly Wolstenholme - keyboards, vocals

Additional personnel:

Orchestra and choir conducted and arranged by Ritchie Close
Choir - The Capriol Singers, director Gerald E. Brown


tracklist :

01. -  The World Goes On - 06:30
02. -  May Day - 08:00
03. -  Ra - 07:21
04. -  Rock 'n' Roll Star - 05:18
05. -  Polk Street Rag - 05:40
06. -  Believe in Me - 04:24
07. -  Suicide? - 07:56

total time : 45:13


DR:

EAC:

DOWNLOAD:
Návrat nahoru Goto down
oldrock
Admin
Admin
oldrock


Poèet pøíspìvkù : 1250

BARCLAY JAMES HARVEST Empty
PříspěvekPředmět: BARCLAY JAMES HARVEST - Gone to Earth   BARCLAY JAMES HARVEST I_icon_minitime25th January 2014, 21:41

BARCLAY JAMES HARVEST - Gone to Earth /1977/ /reedice 1999/

[You must be registered and logged in to see this image.]

FLAC(image) + cue + log + cover +  223 MB (7.zip)
Language : English
Genre : Art Rock,Progressive Rock
Label : Polydor
Country : United Kingdom /Oldham, Lancashire/
Source : CD - 800 092-2


line up :

Les Holroyd - vocals, bass, acoustic guitar
John Lees - vocals, electric and acoustic guitar
Mel Pritchard - drums, percussion
Woolly Wolstenholme - keyboards, mellotron, vocals


tracklist :

01. -  Hymn - 05:08
02. -  Love Is Like a Violin - 04:06
03. -  Friend of Mine - 03:32
04. -  Poor Man's Moody Blues - 06:58
05. -  Hard Hearted Woman - 04:28
06. -  Sea of Tranquility - 04:06
07. -  Spirit on the Water - 04:52
08. -  Leper's Song - 03:34
09. -  Taking Me Higher - 03:07

total time : 39:55


DR:

EAC:

DOWNLOAD:
Návrat nahoru Goto down
oldrock
Admin
Admin
oldrock


Poèet pøíspìvkù : 1250

BARCLAY JAMES HARVEST Empty
PříspěvekPředmět: BARCLAY JAMES HARVEST - XII   BARCLAY JAMES HARVEST I_icon_minitime26th January 2014, 09:22

BARCLAY JAMES HARVEST - XII /1978/

[You must be registered and logged in to see this image.]

FLAC(image) + cue + log + cover + 266 MB (7.zip)
Language : English
Genre : Art Rock,Progressive Rock
Label : Polydor
Country : United Kingdom /Oldham, Lancashire/
Source : CD - 821 941-2

line up :

John Lees - vocals, guitars (1966–1998)
Les Holroyd - bass, guitars, keyboards, vocals (1966-1998)
Mel Pritchard - drums, percussion (1966–1998; died 2004)
Stuart "Woolly" Wolstenholme - vocals, mellotron, keyboards, guitars


tracklist :

01. -  Fantasy: Loving is Easy - 04:06
02. -  Berlin - 04:55
03. -  Classics: A Tale of two sixties - 03:35
04. -  Turning in circles - 03:31
05. -  Fact: The closed shop - 03:49
06. -  In search of England - 04:18
07. -  Sip of wine - 04:31
08. -  Harbour - 03:49
09. -  Science Fiction: Nova Lepidoptera - 05:58
10. -  Giving it up - 04:49
11. -  Fiction: The streets of San Francisco - 05:43

total time : 49:08


[You must be registered and logged in to see this image.]



DR:

EAC:

DOWNLOAD:
Návrat nahoru Goto down
oldrock
Admin
Admin
oldrock


Poèet pøíspìvkù : 1250

BARCLAY JAMES HARVEST Empty
PříspěvekPředmět: BARCLAY JAMES HARVEST - Turn of the Tide   BARCLAY JAMES HARVEST I_icon_minitime26th January 2014, 10:02

BARCLAY JAMES HARVEST - Turn of the Tide /1981/

[You must be registered and logged in to see this image.]

FLAC(image) + cue + log + cover + 287 MB (7.zip)
Language : English
Genre : Art Rock,Progressive Rock
Label : Polydor
Country : United Kingdom /Oldham, Lancashire/
Source : CD - 800 013-2


line up :

Les Holroyd - vocals, bass, acoustic guitar
John Lees - vocals, guitars
Mel Pritchard - drums, percussion

Guest musicians:

Colin Browne - keyboards, guitar, bass, backing vocals
Kevin McAlea - keyboards


tracklist :

01. -  Waiting on the Borderline - 03:45
02. -  How Do You Feel Now? - 04:51
03. -  Back to the Wall - 05:12
04. -  Highway for Fools - 03:13
05. -  Echoes and Shadows - 05:03
06. -  Death of a City - 03:47
07. -  I'm Like a Train - 05:25
08. -  Doctor Doctor - 05:36
09. -  Life Is for Living - 03:41
10. -  In Memory of the Martyrs - 07:56

total time : 48:32


DR:

EAC:

DOWNLOAD:
Návrat nahoru Goto down
oldrock
Admin
Admin
oldrock


Poèet pøíspìvkù : 1250

BARCLAY JAMES HARVEST Empty
PříspěvekPředmět: BARCLAY JAMES HARVEST - Ring of Changes   BARCLAY JAMES HARVEST I_icon_minitime26th January 2014, 10:32

BARCLAY JAMES HARVEST - Ring of Changes /1983/

[You must be registered and logged in to see this image.]

FLAC(image) + cue + log + cover + 285 MB (7.zip)
Language : English
Genre : Art Rock,Progressive Rock
Label : Polydor
Country : United Kingdom /Oldham, Lancashire/
Source : CD - 811 638-2


line up :

Les Holroyd - vocals, bass, guitars
John Lees - vocals, guitars
Mel Pritchard - drums, percussion

Guest musicians:

Bias Boshell - keyboards
Kevin McAlea - keyboards
Henry Morris - backing vocals
The New World Philharmonic Orchestra
Pip Williams - conductor (1-8)


tracklist :

01. -  Fifties Child - 04:18
02. -  Looking From the Outside - 05:17
03. -  Teenage Heart - 04:30
04. -  High Wire - 05:04
05. -  Midnight Drug - 05:15
06. -  Waiting for the Right Time - 06:19
07. -  Just a Day Away (Forever Tomorrow) - 04:13
08. -  Paraiso dos Cavalos - 05:52
09. -  Ring of Changes - 07:17

total time : 48:10


DR:

EAC:

DOWNLOAD:
Návrat nahoru Goto down
oldrock
Admin
Admin
oldrock


Poèet pøíspìvkù : 1250

BARCLAY JAMES HARVEST Empty
PříspěvekPředmět: BARCLAY JAMES HARVEST - Victims of Circumstance   BARCLAY JAMES HARVEST I_icon_minitime26th January 2014, 11:28

BARCLAY JAMES HARVEST - Victims of Circumstance /1984/

[You must be registered and logged in to see this image.]

FLAC(image) + cue + log + cover + 251 MB (7.zip)
Language : English
Genre : Art Rock,Progressive Rock
Label : Polydor
Country : United Kingdom /Oldham, Lancashire/
Source : CD - 817 950-2

line up :

Les Holroyd - vocals, bass, keyboards
John Lees - vocals, guitars
Mel Pritchard - drums, percussion

Guest musicians:

Bias Boshell - keyboards
Frank Ricotti - percussion
The David Kate Strings
Pip Williams - orchestral arrangements


tracklist :

01. -  Sideshow - 04:56
02. -  Hold on - 04:26
03. -  Rebel Woman - 04:24
04. -  Say you'll stay - 03:55
05. -  For your Love - 05:31
06. -  Victims of Circumstance - 06:01
07. -  Inside my Nightmare - 04:32
08. -  Watching You - 04:36
09. -  I've got a Feeling - 06:04

total time : 44:26


DR:

EAC:

DOWNLOAD:
Návrat nahoru Goto down
oldrock
Admin
Admin
oldrock


Poèet pøíspìvkù : 1250

BARCLAY JAMES HARVEST Empty
PříspěvekPředmět: BARCLAY JAMES HARVEST - Welcome to the Show   BARCLAY JAMES HARVEST I_icon_minitime26th January 2014, 14:37

BARCLAY JAMES HARVEST - Welcome to the Show /1990/

[You must be registered and logged in to see this image.]

FLAC(image) + cue + log + cover + 353 MB (7.zip)
Language : English
Genre : Art Rock,Progressive Rock
Label : Polydor
Country : United Kingdom /Oldham, Lancashire/
Source : CD - 841 751-2


line up :

Les Holroyd - vocals, bass, guitars, keyboards
John Lees - vocals, guitars
Mel Pritchard - drums, percussion

Guest musicians:

Steve Pigott - keyboards
Mike Byron-Hehir - guitar
Ritchie Close - piano
Andy Hamilton - saxophone
Ian Wilson - backing vocals
Steve Butler - backing vocals
Darrin Tidsey - programming


tracklist :

01. -  The Life You Lead - 03:51
02. -  Lady Macbeth - 04:36
03. -  Cheap the Bullet - 04:32
04. -  Welcome to the Show - 04:17
05. -  John Lennon's Guitar - 05:43
06. -  Halfway to Freedom - 04:39
07. -  African Nights - 05:28
08. -  Psychedelic Child - 03:43
09. -  Where Do We Go - 05:11
10. -  Origin Earth - 04:59
11. -  If Love Is King - 06:04
12. -  Shadows on the Sky - 05:26

total time : 58:34


DR:

EAC:

DOWNLOAD:






Návrat nahoru Goto down
oldrock
Admin
Admin
oldrock


Poèet pøíspìvkù : 1250

BARCLAY JAMES HARVEST Empty
PříspěvekPředmět: BARCLAY JAMES HARVEST - Caught in the Light   BARCLAY JAMES HARVEST I_icon_minitime26th January 2014, 15:10

BARCLAY JAMES HARVEST - Caught in the Light /1993/

[You must be registered and logged in to see this image.]

FLAC(image) + cue + log + cover + 452 MB (7.zip)
Language : English
Genre : Art Rock,Progressive Rock
Label : Polydor
Country : United Kingdom /Oldham, Lancashire/
Source : CD - 519 303-2


line up :

Les Holroyd - vocals, bass, guitars, keyboards
John Lees - vocals, guitars, keyboards
Mel Pritchard - drums, percussion

Guest musician:

Kevin McAlea - keyboards


trackliat :

01. -  Who Do We Think We Are? - 06:02
02. -  Knoydart - 05:06
03. -  Copii Romania - 06:10
04. -  Back to Earth - 07:21
05. -  Cold War - 07:24
06. -  Forever Yesterday - 04:28
07. -  The Great Unknown - 04:43
08. -  Spud-U-Like - 04:19
09. -  Silver Wings - 03:54
10. -  Once More - 07:10
11. -  A Matter of Time - 05:08
12. -  Ballad of Denshaw Mill - 09:08

total time : 70:58


DR:

EAC:

DOWNLOAD:
Návrat nahoru Goto down
oldrock
Admin
Admin
oldrock


Poèet pøíspìvkù : 1250

BARCLAY JAMES HARVEST Empty
PříspěvekPředmět: BARCLAY JAMES HARVEST - River of Dreams   BARCLAY JAMES HARVEST I_icon_minitime26th January 2014, 16:19

BARCLAY JAMES HARVEST - River of Dreams /1997/

[You must be registered and logged in to see this image.]

FLAC(image) + cue + log + cover + 402 MB (7.zip)
Language : English
Genre : Art Rock,Progressive Rock
Label : Polydor
Country : United Kingdom /Oldham, Lancashire/
Source : CD - 537 576-2


line up :

Les Holroyd - vocals, bass, guitars, keyboards
John Lees - vocals, guitars, keyboards
Mel Pritchard - drums, percussion

Guest musicians:

Kevin McAlea - keyboards
Colin Browne - keyboards
Jeff Leach - keyboards


tracklist :

01. -  Back in the Game - 06:49
02. -  River of Dreams - 05:26
03. -  Yesterday's Heroes - 07:53
04. -  Children of the Disappeared - 05:02
05. -  Pools of Tears - 04:54
06. -  Do You Believe in Dreams - 05:09
07. -  (Took Me) So Long - 06:08
08. -  Mr. E - 06:18
09. -  Three Weeks to Despair - 06:01
10. -  The Time of Our Lives - 06:45

total time : 60:29


DR:

EAC:

DOWNLOAD:
Návrat nahoru Goto down
oldrock
Admin
Admin
oldrock


Poèet pøíspìvkù : 1250

BARCLAY JAMES HARVEST Empty
PříspěvekPředmět: BARCLAY JAMES HARVEST - Nexus   BARCLAY JAMES HARVEST I_icon_minitime26th January 2014, 17:01

BARCLAY JAMES HARVEST - Nexus /1999/

[You must be registered and logged in to see this image.]

FLAC(image) + cue + log + cover + 319 MB (7.zip)
Language : English
Genre : Art Rock,Progressive Rock
Label : Eagle Records
Country : United Kingdom /Oldham, Lancashire/
Source : CD - EAGCD052


line up :

John Lees - lead guitar, vocals, recorder
Woolly Wolstenholme - keyboards, 6 and 12-string acoustic guitar, vocals
Craig Fletcher - bass, backing vocals
Kevin Whitehead - drums, percussion, backing vocals


tracklist :

01. -  Festival! - 05:40
02. -  The Iron Maiden - 02:54
03. -  Brave New World - 06:11
04. -  Hors D'Oeuvre - 00:57
05. -  Mocking Bird - 07:23
06. -  Sitting Upon a Shelf - 04:32
07. -  Hymn - 04:48
08. -  The Devils That I Keep - 05:05
09. -  Titles - 05:28
10. -  Float - 05:46
11. -  Loving Is Easy - 04:20
12. -  Star Bright - 06:49

total time : 59:59


DR:

EAC:

DOWNLOAD:
Návrat nahoru Goto down
Kraken
Elitní člen
Elitní člen
Kraken


Poèet pøíspìvkù : 25

BARCLAY JAMES HARVEST Empty
PříspěvekPředmět: Re: BARCLAY JAMES HARVEST   BARCLAY JAMES HARVEST I_icon_minitime26th January 2014, 18:25


Ty vole....   Shocked  tak tomu říkám mega příspěvek. Klobouk dolů za tvou práci, ne že by to bylo něco pro mě, ale tohle by měl někdo ocenit.
Nemyslím že si někdo ze zdejšího "tichého" osazenstva vůbec zaslouží takovouhle porci kvalitního rocku.


Já tyhle kapely nikdy nemusel, ani jako mlaďas, je to na mě zkrátka moc změkčilý, ale neříkám že špatný.
Ještě tak Slade, Sweet, Nazareth (ten tu má taky pěknej topik), něco málo "Bachmany" a můj oblíbenej Styx.
To je asi tak z rocku všechno, jo ještě teda Uriah Heep něco a trochu Led Zeppelin.
Pokud něco komerčnějšího tak potom ještě Van Halen.
Návrat nahoru Goto down
oldrock
Admin
Admin
oldrock


Poèet pøíspìvkù : 1250

BARCLAY JAMES HARVEST Empty
PříspěvekPředmět: Re: BARCLAY JAMES HARVEST   BARCLAY JAMES HARVEST I_icon_minitime27th January 2014, 09:21

Pravda kamaráde!No,malé poďekování by potěšilo!! Neutral  Neutral  Neutral
Návrat nahoru Goto down
Sponsored content





BARCLAY JAMES HARVEST Empty
PříspěvekPředmět: Re: BARCLAY JAMES HARVEST   BARCLAY JAMES HARVEST I_icon_minitime

Návrat nahoru Goto down
 
BARCLAY JAMES HARVEST
Návrat nahoru 
Strana 1 z 1
 Similar topics
-
» BARCLAY JAMES HARVEST

Povolení tohoto fóra:Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Old Stones :: DISKOGRAFIE :: ...aneb,co poslouchali naši dědové // or listened to what our grandfathers-
Přejdi na: